// Niena's ♥ <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d289299846476230683\x26blogName\x3dniena+myna\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://nienamynagylaa.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://nienamynagylaa.blogspot.com/\x26vt\x3d7925167454241930452', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
huhh ! utk hang LELAKI :/ grr ~ bangga sgt ke ?
Thursday, 1 September 2011 | 20:53 |


Assalamualaikum w.b.t....


Idea datang pagi pagi saat aku masih terkilan dengan apa yang baru berlaku...Idea ni aku terjemahkan dalam bentuk tulisan khas untuklelaki..yaaa..lelaki...kalau kau rasa kau lelaki...ni peringatan untuk kau..mungkin tidak untuk semua lelaki...tapi ada..Penulisan khas untuk kau lelaki yang terlalu bangga dengan pencapaian terbaik dalam kes kasi perasan yang namanya perempuan..


Wahai lelaki..
Kau tahukah kalau perempuan itu hatinya cepat lembut?Konfem la kau tahukan..kalau kau nda tahu..mana mungkin kau berusaha permainkan dia kan? Dengan kata kata manis segala...




kau ingat kau hebat sangat la?Kau taburkan janji janji manis kau...berikan gambaran keindahan hidup kalian andai bersama..tunjukkan ke"gentleman" dirimu depan dirinya..sampai masa dia jatuh cinta...kau pun cabut lari...begitu?




Kau mungkin salahkan dia...atas alasan....


"siapa suruh jatuh cinta?"....
"siapa suruh perasan sangat?"
"hal la kau perempuan..aku peduli apa..."


Punya baik tu perempuan kau permainkan? Kau gila ka apa? Bodoh sangat okay!Kau mungkin pertikaikan kenapa dia boleh jatuh cinta...kenapa bisa dia berharap....Tapi pernah kau cari jawapannya?pernah kau cuba menyelesaikan sendiri teka teki yang kau cipta itu? Pernah kau tanya diri kau..siapa yang kasi perasan dia? Siapa yang mulakan langkah mendekatinya? Siapa yang buat da membina harapan setinggi langit andai perhubungan itu berjaya?Pernah? Pernah kau ambil tahu semua itu? Pernah kau sedar kalau itu sebahagian dari salah kau juga?Pernah? Tidak kan?Jadi kenapa mesti salahkan dirinya?


MEMANG! memang perempuan itu tabah...tapi setabah dirinya...dia jugak insan yang lemah... Sifat mudah perasan itu mungkin kelemahan dirinya sebagai seorang perempuan yang tidak dapat dinafikan. Tapi lelaki? mempermainkan hati dan perasaan itu bukanlah kelebihan yang Allah s.w.t berikan sama kau untuk dibanggakan..Sesungguhnya kau diciptakan untuk membimbing...melindungi insan lemah ini agar sentiasa terpelihara...bukan untuk disakiti agar terpesong imannya..




Pernah kau terfikir apa akan berlaku kalau suatu hari kakak kau dipermainkan?atau mungkin ibu kau sendiri dikhianati?Ataupun adik perempuan kau satu satunya?Atau anak kau mungkin?Sana sini kau jual cerita kau..impian kau mahu isteri solehah...baik budi pekerti segala..memahami..penyayang..dan blablabla..Tapi pernah kau jadi soleh? Bagus sangatkah budi pekerti kau? Penyayang ka kau? Memahami sangat ka kau?Kau rasa layakkah kau memilih?


“ Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)……………” ( An-Nur : 26)




Hakikatnya perempuan itu memang mudah tersentuh...Maka kau perlu tahu..jangan pernah kau buat dia perasan kalau hakikatnya kau sekadar mempermainkan hatinya...Jangan jadi kejam..Kalau kau rasa kaum bakal isterimu ini bodoh sangat..tidak mengapa...peringatkan dirimu...jangan kau anggap dirimu itu pandai sangat..hebat sangat sebab berjaya sakiti hamba Allah yang lemah ini..Sedar sedarlah...balasan kejahatan Allah bayar cash...tidak perlu tunggu mati untuk diazab..


p/s : lelaki lelaki...sudala populasi hampir populasi sedikit...buat hal lagi sama perempuan..ish3..



Thanks for reading :)





PAST | PRESENT

✉ Directors ✉

Blog name : Ku Nurul Amalina :D
heyy blogger, nie blog niena. okengg, nina neh seorg yg suka meluahkn isi hati yg tersirat, tersurat kt sni,. hee. if nak follow, juz do okay :D
Posts Owner
 Datang Sini :)


✉ Boyfriend ♥ ✉

Muhammad Fareed Hafifi | 19 | Penang

✿ Credits ✿

Designed by = Adlin Che Johari
Re Edit = Niena Roro
Photos , Icons = We♥It